Duits consumentenvertrouwen neemt toe
BERLIJN (AFN) - Het consumentenvertrouwen in Duitsland is verbeterd. De barometer voor het consumentenvertrouwen steeg tot het hoogste niveau sinds oktober 2007. Dat maakte marktonderzoeker GfK dinsdag bekend.
De vooruitkijkende barometer voor maart steeg tot een stand van 6 punten vergeleken met een herziene 5,8 punten een maand eerder. Economen gepolst door Reuters dachten dat de barometer onveranderd op 5,8 punten zou blijven.
Duitse consumenten zijn vooral optimistischer geworden over de loonontwikkeling. Ze verwachten dat de lonen zullen stijgen door de dalende werkloosheid. Consumenten laten daardoor het geld meer rollen in plaats van te sparen. De hogere consumentenbestedingen zijn goed voor de Duitse economie.
GfK ondervraagt maandelijks ongeveer tweeduizend consumenten en geeft op basis van die gegevens een vooruitblik voor de komende maand.
- Consument als eigen risicodrager van het z...
- CDA wil Bouwsparen
- FNV in beweging gematigd positief over dee...
- Knab-spaarrekening rendeert nauwelijks
- Loonmatiging is nu contraproductief
- Langere spaaracties vergroten omzet
- Helft bevolking denkt niet na over pensioen
- Mini fotosynthesemeter helpt groene vingers
- Blog: Nominaal of reeel? De keuze aan soci...
- 10 topbestuurders 10 dagen lang op 'Low Ca...
- Nieuwe bank KNAB is knap duur
- Pensioenkennis tienermeisjes zit wel snor
- Nieuwe bank Knab stelt klant voorop
- SNS enthousiast na week Zilvervlootsparen
- Menzis beloont gezonde leefstijl
- Rechten en plichten
- LeasePlan Bank ziet toename aantal 'slimme...
- Fitch rekent op gelijkwaardigheid VS-regim...
- Tussenpersoon hekelt voorwaarden Independe...
- HelpenKiezen wint Independer-award
- SNS Bank haalt Zilvervloot uit de mottenba...
- Geen zorgtoeslag meer voor vermogenden
- Pleidooi SNS Bank voor bouwsparen
- Particulier bankbedrijf Rabobank ziet wins...
- Verzekeringstak fleurt resultaat SNS Reaal op